- Què són i per a què serveixen?
- Qui les elabora?
- Quins tipus hi ha?
- Com s'avalua?
- Quina és la comunicació amb les famílies?
Primerament, Què són i per a què serveixen?
Les adaptacions curriculars són estratègies educatives amb la finalitat de facilitar el procés d'enseyança-aprenentatge en alguns alumnes amb necessitats específiques educatives.
Aquestes estratègies pretenen a partir de modificacions (en relació al nivell que presenti cada alumne) realitzades sobre el currículum (competències, objectius, continguts, metodologia i avaluació), donar resposta a les necessitats individuals de cada alumne, independentment de l'origen de les diferències: historial personal, educatiu, motivació, interés, ritme i estil d'aprenentatge.
Es realitza de forma trimestral.
Les adaptacions curriculars són estratègies educatives amb la finalitat de facilitar el procés d'enseyança-aprenentatge en alguns alumnes amb necessitats específiques educatives.
Aquestes estratègies pretenen a partir de modificacions (en relació al nivell que presenti cada alumne) realitzades sobre el currículum (competències, objectius, continguts, metodologia i avaluació), donar resposta a les necessitats individuals de cada alumne, independentment de l'origen de les diferències: historial personal, educatiu, motivació, interés, ritme i estil d'aprenentatge.
Qui les elabora?
Els responsables de l'elaboració d'aquest document és el mestre/a (tutor/a).. Necessita la col·laboració de tots els membres de l'equip docent i l'equip d'orientació del centre.Es realitza de forma trimestral.
Les adaptacions curriculars es duen a terme a partir de les programacions d'aula.
Les característiques principals que presenten les programacions són:
Les característiques principals que presenten les programacions són:
- Obertes
- Flexibles
- Adaptada al nivell i ritme d'aprenentatge.
- Flexibles
- Adaptada al nivell i ritme d'aprenentatge.
Quin tipus hi ha?
Existeixen tres tipus d'Adaptacions Curriculars:
Adaptacions Curriculars significatives: afecta de manera significativa als objectius generals i competències bàsiques de l'etapa.
Adaptacions Curriculars no significatives: no afecten als objectius generals ni a les competències bàsiques de l'etapa.
En aquest tipus d'adaptacions en podem distinguir diferents subcategories:
- Adap. en l'àrea de llengua extrangera.
-Adap. en l'àrea de matemàtiques.
- Adap. en el format.
-Adap. en la metodologia.
-Adap. en els continguts.
-Adap. de l'espai i el temps.
Adaptacions d'Accés: Faciliten i possibiliten accedir al curriculum amb normalitat.
Són adaptaciones relacionades amb l'espai, mobiliari, sistemes de comunicació, etc.
Com s'avalua?
L'avaluació ha de ser individualitzada, atenent a les característiques que presenta cada alumne.
S'han d'establir un criteris d'avaluació per a aquestes adaptacions curriculars.
Comunicació amb les famílies?
La família sempre ha d'estar informada de les mesures de suport que reb el seu fill al centre.
De vegades, la relació amb les famílies pot ser complicada ja que moltes d'aquestes no volen aceptar que el seu fill necessiti suport educatiu a l'escola i es resisteixen i provoquen conflictes, els quals no beneficien gens al nin/a.
El centre té la responsabilitat de donar la resposta educativa adecuada a cada nin i informar continuadament a les famílies de l'evolució dels nins.
El centre té la responsabilitat de donar la resposta educativa adecuada a cada nin i informar continuadament a les famílies de l'evolució dels nins.
Qualsevol AC significativa que es faci a un alumne ha d'estar signada per la família d'aquest.
Com a conclusió, dir que desconeixia en profunditat quins tipus d'adaptacions existeixen i qui les elaboraba.
Ara sé la importància que té el mestre en quant a la detecció i el seguiment del procés d'aprenentatge de l'alumne, així com les adaptacions que es farien atenent a les capacitats individuals que presenti.
Crec que un bon mestre ha de estar informat de tots els tipus d'adaptacions que hi ha, i en funció de les mancances que presenti el nin, ajustar-se i donar-li la millor resposta educativa per a que aquest pugui donar el màxim de si mateix.
No hay comentarios:
Publicar un comentario