martes, 19 de mayo de 2015

TEMA 5: TDA-H

Escala de Conners

En relació al tema a aprofundir que és el TDA-H, en el procés de detecció, l'Escala de Conners és la més emprada i coneguda. Reb el nom d'Escala de Conners, pel seu autor Keith Conners (1969).
Encara que aquestes escales es desenvoluparen per avaluar els canvis en la conducta de nins que rebien tractament farmacològic, el seu ús s’ha estès al procés d’avaluació anterior al tractament.
-Instrument útil l’objectiu del qual es detectar la presencia de TDAH mitjançant l’avaluació de la informació recollida de pares i professors.



Existeixen:
- Dos models: pels pares i pels docents.
- Dues versions: original i abreujada.

ESCALA DE CONNERS PELS PARES:
Està composta per 93 preguntes reagrupades en 10 factors (A LA FORMA ORIGINAL):

-Alteracions de conducta                                             
-Por                                                                           
-Ansietat                                                                    
-Inquietud
-Impulsivitat                                                
-Problemes d'aprenentatge                                           
-Falta de maduració
-Problemes psicosomàtics
-Obsessió
-Conductes antisocials i hiperactivitat


En 6 factors (A LA FORMA ABREUJADA):



-Problemes de conducta
-Problemes d’aprenentatge
-Queixes psicosomàtiques
-Impulsivitat
-Hiperactivitat
-Ansietat

ESCALA PELS DOCENTS
Composta per 39 preguntes, reagrupades en 6 factors (A LA FORMA ORIGINAL):

-Hiperactivitat                                                         
-Problemes de conducta                                          
-Labilitat emocional                                                     
-Ansietat/Passivitat
-Conducta antisocial
-Dificultat per dormir


                 
I consta de 28 preguntes (A LA FORMA ABREUJADA) divides en 3 factors:
  • Problemes de conducta
  • Hiperactivitat
  • Desatenció-Passivitat
   Cada pregunta descriu una conducta característica dels nins/es, que els pares o professors hauran d’avaluar d’acord amb la intensitat amb que es presentin:

Res-Poc-Bastant-Molt à Es puntua de 0 a 3 (Res=0, Molt =3).

CORRECCIÓ DE LES ESCALES:
Es sumen les puntuacions obtingudes a l’índex d’hiperactivitat de l’escala.
Puntuacions en l’escala dels pares:
Nins: 16 o superior                    Estudi en profunditat perquè possiblement siguin
Nines: 12  o superior           hiperactius.

Puntuacions en l’escala pels docents:
Nins: puntuació de 17 o superior        Sospita d’existència de una possible
Nines: puntuació de 12 o superior                              hiperactivitat.


Bibliografia:
Anònim. (s.f.).En que consisten las escalas de Conners para evaluar el TDAH. Fundación CADAH. Evaluación. Recuperado de: http://www.fundacioncadah.org/web/articulo/en-que-consisten-las-escalas-de-conners-para-evaluar-el-tdah.html

No hay comentarios:

Publicar un comentario