Cercant informació a Internet sobre les Necessitats Educatives Específiques de Suport, he topat amb una sèrie de fotografíes que m'han parescut molt interessants ja que ens reflecteixen la manera de tradicional de treballar de moltes escoles.
L'autor de la fotografia és Francesco Tonucci, un pedagog, que a més va treballar com a mestre durant molts d'anys, i que ha dedicat les seves investigacions al comportament i pensament del nins en l'àmbit familiar, escolar i ciutadà.
El que pretén Tonucci es veure la infància i l'aprenentatge des d'una altra perspectiva. Alguna de les seves idees són:
- Valorar les idees espontànies dels nins que sorgeixen mitjançant el joc --> innovació i creativitat --> reconstrucció del seu propi aprenentatge a partir de l'experiència --> pròpia opinió i no copia del pensament del seu mestre o pare/mare.
- Fer partícep al nin en la gestió del centre, si el nin es veu involucrat en la presa de decisions que li afecten a la vida quotidiana, aquest desenvoluparà el seu esperit autònom.
- Deixar als nins temps lliure, sense control patern, després de les classes --> suprimir els deures ja que això suposaria una carga excesiva diària que no el permetria tenir temps lliure.
- Proporcionar a cada alumne activitats en funció del seu ritme de treball --> Treballar a partir dels coneixements que saben (més que centrar-se en lo que no saben) ja que això ens permetrà alhora treballar l'autoestima i la motivació personal del nin/a.
En veure la imatge de Tonucci es veu com fa una burla a l'aprenentatge tradicional, no deixant als nins explorar i aprendre a través de les seves pròpies experiències, "obligant-los" a tornar a classe a embolicar papers.
Estic d'acord en totes les idees que exposa, i compartesc el fonament de que els nins aprenen fent i que es consoliden millor els coneixements fent-los partíceps del seu propi aprenentatge.
Bibliografia:
Anònim .(2014). Las interesantes propuestas del pedagogo Francesco Tonucci. El ojo pedagógico. Recuperat de: http://www.noticiasusodidactico.com/ojopedagogico/2014/01/17/francesco-tonucci/
No hay comentarios:
Publicar un comentario